Ситуаційна задача 1. До планової операції необхідно провести стерилізацію термостійкого хірургічного інструментарію.
Завдання 1. Укажіть усі можливі способи стерилізації даного інструментарію.
Завдання 2. Оберіть оптимальний спосіб та режим стерилізації хірургічного інструментарію.
Завдання 3. Укажіть способи контролю якості стерилізації інструментарію.
Ситуаційна задача 2. Для бактеріологічної лабораторії необхідно провести стерилізацію матеріалів зі скла (пробірки, предметні скельця тощо).
Завдання 1. Оберіть оптимальний спосіб та режим стерилізації матеріалів зі скла.
Завдання 2. Укажіть способи контролю якості стерилізації інструментарію.
Ситуаційна задача 3. Для операційного відділення необхідно провести стерилізацію термолабільного інструментарію (ендоскопів).
Завдання 1. Оберіть оптимальний спосіб стерилізації термолабільного інструментарію.
Завдання 2. Укажіть сучасний альтернативний спосіб стерилізації для термолабільного інструментарію.
Ситуаційна задача 4. Медична сестра центрального стерилізаційного відділення лікарні провела передстерилізаційну підготовку хірургічного інструментарію.
Завдання 1. Укажіть етапи передстерилізаційної підготовки інструментарію.
Завдання 2. Укажіть методи контролю якості передстерилізаційної підготовки.
Ситуаційна задача 5. Тяжкохворому Д., 74 років, необхідно провести гігієнічні заходи.
Завдання 1. Укажіть, які гігієнічні процедури необхідно провести тяжкохворому.
Завдання 2. Який догляд за очима необхідно провести тяжкохворому при наявності гнійних виділень з очей.
Ситуаційна задача 6. Тяжкохворому П., 62 років, необхідно провести гігієнічні заходи.
Завдання 1. Укажіть, які гігієнічні процедури необхідно провести тяжкохворому.
Завдання 2. Який догляд за вухами необхідно провести тяжкохворому при скупченні сірки в слуховому проході.
Ситуаційна задача 7. Хворому Н., 25 років, який страждає на двостороннє запалення легень, медична сестра повинна виміряти температуру тіла.
Завдання 1. Укажіть види термометрів для вимірювання температури тіла.
Завдання 2. Укажіть ділянки тіла, в яких можна вимірювати температуру.
Завдання 3. Опишіть техніку вимірювання температури тіла у пахвовій западині.
Ситуаційна задача 8. У хворої М., 24 років, яка страждає на гострий пієлонефрит, протягом 3-х діб температура тіла коливалася від 38,2 °С до 38,8 °С. Після призначення антибактеріального препарату температура тіла протягом двох діб знизилася до 37,2 °С.
Завдання 1. Укажіть, який вид температури тіла спостерігався у хворої до призначення антибактеріального препарату.
Завдання 2. Укажіть, який вид температури тіла спостерігався у хворої після 2-х діб прийому антибактеріального препарату.
Завдання 3. Укажіть, яке зниження температури тіла відбулося у хворої.
Ситуаційна задача 9. Хворому, 58 років, який страждає на артеріальну гіпертензію, необхідно виміряти артеріальний тиск.
Завдання 1. Укажіть необхідне оснащення для вимірювання АТ.
Завдання 2. Укажіть, за яким методом вимірюють АТ.
Завдання 3. Укажіть, в якому положенні необхідно вимірювати АТ.
Завдання 4. Опишіть методику вимірювання АТ.
Ситуаційна задача 10. У пацієнта Р., 60 років, виміряли АТ, показник якого становить 160/100 мм рт. ст.
Завдання 1. Оцініть показник АТ у пацієнта Р.
Завдання 2. Укажіть показники нормального АТ.
Завдання 3. Укажіть, які умови треба виконати при вимірюванні АТ.
Ситуаційна задача 11. Для оцінки функціонального стану постраждалого необхідно визначити пульс.
Завдання 1. Укажіть, на яких артеріях можна визначити пульс у постраждалого.
Завдання 2. Опишіть методику вимірювання артеріального пульсу на сонній артерії.
Ситуаційна задача 12. Для оцінки функціонального стану хворого провели вимірювання артеріального пульсу на променевій артерії. Частота пульсу — 78 уд/хв.
Завдання 1. Оцініть показник периферичного артеріального пульсу.
Завдання 2. Укажіть, на яких периферичних артеріях можна вимірювати пульс.
Завдання 3. Укажіть, які характеристики пульсу вам відомі.
Ситуаційна задача 13. Тяжкохворий П., 73 років, був прооперований з приводу пухлини шлунка.
Завдання 1. Порекомендуйте способи годування тяжкохворого після операції.
Завдання 2. Укажіть, в яких випадках використовують штучне годування.
Ситуаційна задача 14. При недотриманні правил догляду у тяжкохворого Д., 78 років, який тривалий час знаходився в нерухомому стані, виникли глибокі ураження шкіри з ознаками омертвіння в ділянці крижів, лопаток, ліктьових суглобів.
Завдання 1. Визначте, які пошкодження розвилися у тяжкохворого.
Завдання 2. Укажіть, які заходи необхідно проводити для профілактики виникнення цих пошкоджень.
Ситуаційна задача 15. Для оцінки функціонального стану хворого провели підрахунок частоти дихальних рухів. Частота дихальних рухів — 16 на хв.
Завдання 1. Оцініть показник частоти дихальних рухів у хворого.
Завдання 2. Опішіть техніку вимірювання частоти дихальних рухів
Ситуаційна задача 16. Чоловік, 50 років, звернувся до приймального відділення лікувального закладу зі скаргами на харчове отруєння. Лікар приймального відділення призначив хворому проведення промивання шлунка за допомогою товстого зонда.
Завдання 1. Укажіть необхідне оснащення для проведення процедури.
Завдання 2. Укажіть положення, яке треба прийняти хворому при проведенні процедури.
Завдання 3. Опишіть техніку промивання шлунка за допомогою товстого зонда.
Ситуаційна задача 17. Чоловіку, 46 років, який знаходиться в стані алкогольного сп’яніння без свідомості, лікар приймального відділення призначив промивання шлунка за допомогою зонда.
Завдання 1. Укажіть необхідне оснащення для проведення даної процедури.
Завдання 2. Укажіть, що необхідно додати до води при промиванні шлунка хворому за наявності ознак алкогольного сп’яніння.
Завдання 3. Опишіть техніку промивання шлунка за допомогою тонкого зонда.
Ситуаційна задача 18. Жінці, 35 років, необхідно провести промивання шлунка в домашніх умовах.
Завдання 1. Укажіть необхідне оснащення для проведення даної процедури.
Завдання 2. Опишіть техніку промивання шлунка беззондовим способом.
Ситуаційна задача 19. При підготовці до рентгенологічного дослідження шлунково-кишкового тракту пацієнту К., 40 років, лікар призначив проведення очисної клізми.
Завдання 1. Укажіть необхідне оснащення для проведення даної процедури.
Завдання 2. Укажіть положення, яке треба прийняти хворому при проведенні даної процедури.
Завдання 3. Опишіть техніку очисної клізми.
Ситуаційна задача 20. Для повної очистки кишечника пацієнтці Л., 35 років, призначено проведення сифонної клізми.
Завдання 1. Укажіть необхідне оснащення для проведення даної процедури.
Завдання 2. Укажіть положення, яке треба прийняти хворій при проведенні даної процедури.
Завдання 3. Опишіть техніку сифонної клізми.
Ситуаційна задача 21. Хворій Д., 65 років, лікар призначив внутрішньом’язове введення 5,0 мл 25 % магнію сульфату.
Завдання 1. Укажіть необхідне оснащення для проведення даної процедури.
Завдання 2. Укажіть ділянки тіла, в які можна проводити в/м ін’єкції.
Завдання 3. Укажіть положення, яке треба прийняти хворій при проведенні даної процедури.
Завдання 4. Опишіть техніку в/м ін’єкції.
Ситуаційна задача 22. Хворій Н., 25 років, лікар призначив підшкірне введення інсуліну.
Завдання 1. Укажіть необхідне оснащення для проведення даної процедури.
Завдання 2. Укажітьділянкитіла, в якіможнапроводити п/ш ін’єкції.
Завдання 3. Укажіть положення, яке треба прийняти хворій при проведенні даної процедури.
Завдання 4. Опишіть техніку п/ш ін’єкції.
Ситуаційна задача 23. Хворому П., 59 років, лікар призначив внутрішньовенне введення 0,025 % 1 мл розчину строфантину К на 20 мл фізіологічного розчину.
Завдання 1. Укажіть необхідне оснащення для проведення даної процедури.
Завдання 2. Укажіть вени, в які можна проводити в/в ін’єкції.
Завдання 3. Укажіть положення, яке треба прийняти хворій при проведенні даної процедури.
Завдання 4. Опишіть техніку в/в ін’єкції.
Ситуаційна задача 24. Хворій К., 35 років, встановлено діагноз: підщелепний лімфаденіт та призначено місцеве застосування зігріваючого компресу.
Завдання 1. Укажіть необхідне оснащення для постановки зігріваючого компресу.
Завдання 2. Укажіть послідовність накладення шарів зігріваючого компресу.
Завдання 3. Укажіть час, на який накладають зігріваючий компрес.
Ситуаційна задача 25. Хворому, 58 років, який страждає на артеріальну гіпертензію, було призначено 5 сеансів гірудотерапії.
Завдання 1. Укажіть необхідне оснащення для проведення гірудотерапії.
Завдання 2. Укажіть місця, на які можна ставити медичні п’явки.
Завдання 3. Опишіть техніку постановки медичних п’явок.
Завдання 4. Укажіть ваші дії у випадку, коли п’явки самостійно не відпадають.
Ситуаційна задача 26. Пацієнту з черепно-мозковою травмою, у якого відзначається порушення функцій тазових органів, лікар призначив проведення катетеризації сечового міхура.
Завдання 1. Укажіть необхідне оснащення для проведення даної процедури.
Завдання 2. Опишіть техніку катетеризації сечового міхура у чоловіків.
Ситуаційна задача 27. Чоловік, 35 років, постраждав у ДТП. Зовнішніх пошкоджень не виявлено.
Завдання 1. Укажіть, якими мають бути ваші дії для обстеження постраждалого.
Завдання 2. Укажіть, які ваші дії, якщо постраждалий без свідомості, але дихання збережене.
Завдання 3. Укажіть, які ваші дії, якщо постраждалий без свідомості, дихання та пульс відсутні.
Ситуаційна задача 28. Чоловік, 40 років, постраждав у результаті автодорожньої катастрофи. Свідомість відсутня. Дихання немає, пульс на сонній артерії не відчутний.
Завдання 1. Визначте стан постраждалого.
Завдання 2. Укажіть, із яких дій необхідно розпочати першу долікарську допомогу.
Завдання 3. Зазначте, яку дію не можна робити для проведення ШВЛ, якщо у людини пошкоджено шийний відділ хребта.
Ситуаційна задача 29. У спортивному залі під час занять спортом чоловіку стало зле, після чого він втратив свідомість на очах у оточуючих. Було констатовано клінічну смерть.
Завдання 1. Назвіть ознаки клінічної смерті.
Завдання 2. Назвіть заходи, які будуть обрані в першу чергу для надання першої долікарської допомоги.
Завдання 3. Опишіть ваші дії, якщо кровообіг не відновився після проведення попередніх заходів.
Завдання 4. Зазначте послідовність дій при проведенні непрямого масажу серця.
Ситуаційна задача 30. У результаті ДТП була знайдена на землі людина, 30 років, у стані клінічної смерті. Були звільнені дихальні шляхи та проведена підготовка для ШВЛ, у людини зламаний ніс.
Завдання 1. Знайдіть правильний метод ШВЛ для постраждалого.
Завдання 2. Опишіть найбільш повну методику проведення ШВЛ згідно з відповіддю на перше завдання.
Завдання 3. Укажіть ознаку ефективного проведення штучної вентиляції.
Ситуаційна задача 31. Після падіння з 3 поверху через 2 хвилини постраждалий втратив свідомість, відсутнє дихання.
Завдання 1. Укажіть ваші дії для перевірки кровообігу у постраждалого.
Завдання 2. Укажіть ваші дії, якщо у постраждалого відсутній пульс сонній артерії.
Завдання 3. Опишіть методику проведення непрямого масажу серця.
Ситуаційна задача 32. У чоловіка, який під час прийому їжі розмовляв та поперхнувся, виникли такі симптоми: утруднене дихання, свистячі хрипи, неспокій, паніка, ціаноз, ядуха. При огляді грудної клітки та живота у постраждалого спостерігаються парадоксальні рухи, свідомість збережена.
Завдання 1. Укажіть, який стан розвинувся у постраждалого та його причину.
Завдання 2. Укажіть, з якої дії слід починати допомогу постраждалому.
Завдання 3. Опишіть свої дії, якщо постраждалий знаходиться в положенні стоячи.
Ситуаційна задача 33. У чоловіка, який під час прийому їжі розмовляв та поперхнувся, виникли симптоми: свистячі хрипи, неспокій, паніка, утруднене дихання, ціаноз, ядуха. При огляді грудної клітки та живота у постраждалого спостерігаються парадоксальні рухи, свідомість збережена. Скоріш за все, у дихальних шляхах пацієнта знаходиться стороннє тіло.
Завдання 1. Складіть алгоритм надання першої долікарської допомоги постраждалому.
Завдання 2. Укажіть ваші дії, якщо проведені заходи були неефективні та постраждалий втратив свідомість.
Ситуаційна задача 34. У чоловіка, який під час прийому їжі розмовляв та поперхнувся, виникли такі симптоми: утруднене дихання, свистячі хрипи, неспокій, паніка, ціаноз, ядуха. При огляді грудної клітки та живота у постраждалого спостерігаються парадоксальні рухи, потім постраждалий втратив свідомість.
Завдання 1. Укажіть, які ваші дії з першої долікарської допомоги постраждалому, якщо він без свідомості.
Завдання 2. Якщо пацієнт без свідомості, зазначте як видалити стороннє тіло з верхніх дихальних шляхів.
Завдання 3. Укажіть наступну дію при неефективності проведених заходів.
Ситуаційна задача 35. У спортивному залі під час занять спортом чоловіку стало зле та за 30 секунд він втратив свідомість, на сонній артерії пульсу немає, дихання відсутнє.
Завдання 1. Укажіть, який стан розвинувся у постраждалого.
Завдання 2. Оберіть дію, яку слід виконати в першу чергу для надання допомоги.
Завдання 3. Назвіть подальші ваші дії, якщо пульс не відновиться.
Завдання 4. Опишіть, як треба розташувати руки при проведенні непрямого масажу серця щодо тіла постраждалого, вкажіть місце розташування та в якому положенні тримати руки рятувальнику.
Ситуаційна задача 36. Внаслідок утоплення в воді у хворого констатована клінічна смерть.
Завдання 1. Укажіть правильну послідовність реанімаційних заходів.
Завдання 2. Опишіть дії для відновлення прохідності верхніх дихальних шляхів.
Ситуаційна задача 37. Хлопчика, 5 років, витягнули з річки через 2 хвилини після утоплення. Дихання відсутнє, дитина непритомна. Шкіра фіолетово-ціанотичного кольору. Пульсація над сонною артерією не визначається. Дитині звільнили дихальні шляхи від води та баговиння.
Завдання 1. Укажіть порядок надання реанімаційної допомоги.
Завдання 2. Укажіть глибину компресій грудної клітки для дитини такого віку під час масажу серця.
Завдання 3. Укажіть місце розташування рук та техніку рятувальника під час масажу серця у дитини 1–8 років.
Ситуаційна задача 38. Внаслідок утоплення у хворого констатована клінічна смерть. Було проведено відновлення прохідності верхніх дихальних шляхів від води та піску.
Завдання 1. Укажіть, яка дія буде наступною.
Завдання 2. Укажіть послідовність дій при проведенні ШВЛ методом «рот до рота».
Завдання 3. Виберіть подальші дії, якщо не відновиться дихання.
Ситуаційна задача 39. У постраждалого з різаною раною стегна та артеріальною кровотечею спостерігається збудження, шкірні покриви холодні бліді, з ціанотичним відтінком, пульс — 100 уд/хв, САТ — 90 мм рт. ст., спостерігається зменшення діурезу.
Завдання 1. Визначте стан постраждалого, який розвинувся внаслідок артеріальної кровотечі.
Завдання 2. Визначте фазу шоку.
Завдання 3. Складіть алгоритм надання ПДД при цьому стані.
Ситуаційна задача 40. У чоловіка, 28 років, спостерігається підвищення t тіла до 40 °С, часта блювота, діарея. На 2 добу захворювання розвинулась загальмованість, пульс — 110 уд/хв, САТ — 70 мм рт. ст., спостерігається зменшення діурезу.
Завдання 1. Визначте стан хворого, який розвинувся внаслідок тривалого підвищення температури, блювоти та діареї.
Завдання 2. Визначте фазу шоку.
Завдання 3. Укажіть особливості додаткової ПДД при цьому стані.
Ситуаційна задача 41. Постраждалий отримав опіки IV ступеня 30 % поверхні верхніх кінцівок та опіки III ступеня 40 % поверхні грудної клітки. При огляді постраждалий загальмований, на питання не відповідає. Пульс на сонній артерії — 140 уд/хв, САТ — 40 мм рт. ст. У постраждалого спостерігається участь у диханні додаткових дихальних м’язів, центральний ціаноз.
Завдання 1. Визначте стан постраждалого, який розвинувся внаслідок отримання важких опіків.
Завдання 2. Визначте ступінь шоку.
Завдання 3. Складіть алгоритм надання ПДД для цього постраждалого.
Ситуаційна задача 42. Чоловік, 50 років, скаржиться на пекучий інтенсивний біль за грудниною з іррадіацією в ліву руку та плече, який виник після стресової ситуації; триває понад 1 годину, не знімається нітрогліцерином, супроводжується задишкою. Пацієнт неспокійний, блідий, на обличчі холодний піт, кінцівки холодні. Пульс 100 уд/хв, ритмічний, АТ — 85/30 мм рт. ст.
Завдання 1. Визначте стан постраждалого, який розвинувся внаслідок нападу загруднинного болю (інфаркту міокарда).
Завдання 2. Визначте ступінь шоку.
Завдання 3. Укажіть заходи додаткової ПДД при цьому стані.
Ситуаційна задача 43. Хвора, 67 років, яка страждає на ішемічну хворобу серця, поскаржилася на серцебиття, відчуття перебоїв у роботі серця, задишку. Пацієнтка млява, бліда, на обличчі холодний піт, кінцівки холодні. Пульс — 150 уд/хв, аритмічний, АТ — 70/30 мм рт. ст.
Завдання 1. Визначте стан хворої, який розвинувся внаслідок аритмії.
Завдання 2. Визначте ступінь шоку.
Завдання 3. Складіть алгоритм надання ПДД для цієї жінки.
Ситуаційна задача 44. Хвора, 27 років, після внутрішньовенної ін’єкції антибіотика поскаржилася на задишку, відчуття нехватки повітря. Пацієнтка млява, бліда, на обличчі холодний піт, кінцівки холодні, дихання поверхневе, часте, з дистанційними хрипами. Пульс — 110 уд/хв, АТ — 80/40 мм рт. ст.
Завдання 1. Визначте стан хворої, який розвинувся після введення антибіотика.
Завдання 2. Укажіть, що необхідно зробити для припинення потрапляння антибіотика в організм пацієнтки.
Завдання 3. Зазначте, що необхідно зробити для відновлення гострих порушень кровообігу.
Ситуаційна задача 45. Жінка, 19 років, після вжалення бджолою в шию втратила свідомість. При огляді спостерігається набряк шиї, обличчя, воно вкрите холодним потом, дихання поверхневе, часте. Пульс — 140 уд/хв слабкого напруження та наповнення, САТ — 50 мм рт. ст., діастолічний тиск не визначається.
Завдання 1. Визначте стан постраждалої, який розвинувся після вжалення бджолою.
Завдання 2. Зазначте, що необхідно зробити для припинення потрапляння отрути бджоли в організм пацієнтки.
Завдання 3. Складіть алгоритм надання ПДД для цієї постраждалої.
Ситуаційна задача 46. Чоловік, 29 років, після вживання креветок поскаржився на нудоту, задишку, відчуття нехватки повітря. При огляді: шкіра бліда, вкрита холодним потом, дихання поверхневе, ЧДР — 22 на хв, пульс — 100 уд/хв слабкого напруження та наповнення, АТ — 80/50 мм рт. ст.
Завдання 1. Визначте стан постраждалого, який розвинувся після вживання креветок.
Завдання 2. Укажіть, що необхідно зробити для припинення потрапляння алергену в організм постраждалого.
Завдання 3. Складіть алгоритм надання ПДД для цього чоловіка.
Ситуаційна задача 47. Чоловіку, 59 років, встановлено діагноз: двобічне запалення легенів. На другу добу захворювання хворий став збуджений, поскаржився на відчуття нехватки повітря, серцебиття, зменшення кількості сечі за добу. При огляді: t тіла впала до 36 °С, шкіра бліда, вкрита холодним потом, дихання поверхневе, ЧДР — 28 на хв. Пульс — 100 уд/хв слабкого напруження та наповнення, АТ 80/50 мм рт. ст.
Завдання 1. Визначте стан хворого, який розвинувся на фоні двобічного запалення легенів.
Завдання 2. Укажіть ступінь та фазу шоку.
Завдання 3. Складіть алгоритм надання першої долікарської допомоги при цьому стані.
Ситуаційна задача 48. Чоловік, 29 років, хворіє на гнійний менінгіт. На другу добу захворювання хворий став млявим, поскаржився на відчуття нехватки повітря, серцебиття, зменшення кількості сечі за добу. При огляді: t тіла 40 °С, шкіра бліда, вкрита холодним потом та петехіальним висипом, дихання поверхневе, ЧДР— 40нахв.Пульс— 130 уд/хв слабкого напруження та наповнення, АТ — 60/20 мм рт. ст. 74
Завдання 1. Визначте стан хворого, який розвинувся на фоні гнійного менінгіту.
Завдання 2. Укажіть ступінь та фазу шоку.
Завдання 3. Складіть алгоритм надання першої долікарської допомоги при цьому стані.
Ситуаційна задача 49. Пацієнту з черепно-мозковою травмою, у якого відзначається порушення функцій тазових органів, лікар при значив проведення катетеризації сечового міхура.
Завдання 1. Укажіть необхідне оснащення для проведення даної процедури.
Завдання 2. Опишіть техніку катетеризації сечового міхура у чоловіків.
Ситуаційна задача 50. Внаслідок ДТП водій автомобіля отримав поранення в ділянці лобно-скроневої частини голови.
Завдання 1. Укажіть види пов’язок, які можна застосовувати при пораненні голови.
Завдання 2. Оберіть найпростішу за технікою накладення пов’язку на голову.
Ситуаційна задача 51. У постраждалого носова кровотеча, в носові ходи введені марлеві тампони.
Завдання 1. Визначте пов’язку, яку можна накласти на ніс.
Завдання 2. Укажіть особливості накладення цієї пов’язки.
Ситуаційна задача 52. У постраждалого пошкоджена верхня кінцівка.
Завдання 1. Визначте тип пов’язки для іммобілізації верхньої кінцівки.
Завдання 2. Укажіть матеріал, який використовуються для даної пов’язки.
Завдання 3. Укажіть особливості накладання даної пов’язки.
Ситуаційна задача 53. У постраждалого травма колінного суглоба.
Завдання 1. Визначте типи пов’язок, які накладають на колінний суглоб.
Завдання 2. Укажіть особливості накладання таких пов’язок.
Завдання 3. Укажіть суглоби, на які можна накладати дані пов’язки.
Ситуаційна задача 54. Чоловік, 50 років, отримав поранення правого передпліччя розбитим склом. У рані відзначається рясна кровотеча пульсуючим струменем, колір крові яскраво-червоний, передпліччя і кисть бліді.
Завдання 1. Укажіть вид кровотечі у постраждалого.
Завдання 2. Перелічіть методи тимчасової зупинки даної кровотечі.
Завдання 3. Укажіть етапи накладання артеріального джгута.
Завдання 4. Наведіть критерії правильності накладення джгута.
Ситуаційна задача 55. У чоловіка, 46 років, різана рана зовнішньої поверхні лівої гомілки. Пов’язка на гомілці помірно промокає кров’ю, гомілка і стопа звичайного кольору.
Завдання 1. Укажіть вид кровотечі у постраждалого.
Завдання 2. Перелічіть методи тимчасової зупинки даної кровотечі.
Ситуаційна задача 56. У жінки, 65 років, яка тривалий час страждає на варикозне розширення вен нижніх кінцівок, внаслідок випадкового поранення гомілки дротом виникла рясна кровотеча. Колір крові темний, кров витікає повільно.
Завдання 1. Укажіть вид кровотечі у постраждалої.
Завдання 2. Укажіть методи тимчасової зупинки цієї кровотечі.
Ситуаційна задача 57. У спортсмена, 30 років, у результаті тупої травми носа виникла рясна кровотеча.
Завдання 1. Визначте вид кровотечі у постраждалого?
Завдання 2. Укажіть алгоритм ПДД при даній кровотечі.
Ситуаційна задача 58. Чоловік, 34 років, внаслідок ДТП отримав травму живота в ділянці правого підребер’я. Стан постраждалого тяжкий. Відзначається блідість шкірних покривів, САТ — 70 мм рт. ст., пульс — 140 уд/хв.
Завдання 1. Який вид кровотечі можна запідозрити у постраждалого?
Завдання 2. Укажіть алгоритм ПДД при даній кровотечі.
Завдання 3. В якому положенні необхідно транспортувати постраждалого до лікувального закладу?
Ситуаційна задача 59. Чоловік, 40 років, скаржиться на відчуття повноти в епігастральній ділянці, нудоту, блювоту (блювотні маси нагадують кавову гущу), дьогтеподібне випорожнення. Відомо, що чоловік страждає на виразкову хворобу шлунка протягом 15 років.
Завдання 1. Який загрозливий стан розвинувся у постраждалого?
Завдання 2. Укажіть алгоритм ПДД при даному стані.
Завдання 3. В якому положенні необхідно транспортувати постраждалого до лікувального закладу?
Ситуаційна задача 60. Під час сінокосу чоловік, 27 років, отримав поранення лівої гомілки косою. При огляді: шкірні покриви бліді, на зовнішній поверхні лівої гомілки візуалізується рана з рівними краями розміром 3 × 15 см, з рани рясна кровотеча, кров яскраво-червоного кольору, витікає пульсуючим струменем.
Завдання 1. Визначте вид поранення у постраждалого.
Завдання 2. Яку кровотечу можна запідозрити у постраждалого?
Завдання 3. Укажіть алгоритм ПДД при даному пораненні.
Завдання 4. Укажіть методи зупинки цієї кровотечі.
Ситуаційна задача 61. Жінку, 35 років, покусав бродячий собака. При огляді на правому передпліччі візуалізується дефект тканин розміром 4 × 5 см з нерівними осадженими краями, рана помірно кровоточить.
Завдання 1. Визначте вид рани у постраждалої.
Завдання 2. Укажіть алгоритм ПДД при даному пошкодженні.
Завдання 3. Які заходи обов’язково повинні бути проведені при даному пораненні?
Ситуаційна задача 62. У результаті зловмисного нападу невідомий отримав ножове поранення в живіт. При огляді: в ділянці правого підребер’я візуалізується рана 2 × 3 см з рівними краями, з рани рясна кровотеча. Стан хворого тяжкий, шкірні покриви і слизові бліді, пульс слабкий, частий, 130 уд/хв, САТ — 70 мм рт. ст.
Завдання 1. Визначте вид поранення.
Завдання 2. Який вид кровотечі можна запідозрити?
Завдання 3. Визначте ступінь крововтрати.
Завдання 4. Укажіть алгоритм ПДД при даному пораненні.
Ситуаційна задача 63. При нападі на магазин був поранений охоронець. У постраждалого відзначається слабкість, спрага, холодний піт, пульс частий, 115 уд/хв, САТ — 90 мм рт. ст. При огляді: у постраждалого в ділянці передньої черевної стінки зліва від пупка стирчить рукоятка ножа.
Завдання 1. Визначте вид поранення.
Завдання 2. Який вид кровотечі можна запідозрити?
Завдання 3. Визначте ступінь крововтрати.
Завдання 4. Укажіть алгоритм ПДД при даному пораненні.
Ситуаційна задача 64. При падінні з дерева хлопчик, 16 років, отримав поранення в ділянці передньої стінки живота. Під час огляду: стан постраждалого тяжкий, свідомість відсутня, на передній черевній стінці визначається рана 5 × 10 см, краї рани нерівні, просочені кров’ю, із рани випали петлі кишечника.
Завдання 1. Визначте вид поранення.
Завдання 2. Укажіть алгоритм ПДД при даному пораненні.
Завдання 3. Укажіть ваші дії при випадінні органів з черевної порожнини.
Ситуаційна задача 65. Внаслідок ДТП водій автомобіля отримав поранення в ділянці лобно-скроневої частини голови. При огляді: в ділянці лобно-скроневої частини голови візуалізується рана з частковим відривом шматка шкіри від прилеглих тканин без суттєвого його пошкодження. Рана помірно кровоточить. Постраждалий знаходиться в свідомому стані.
Завдання 1. Визначте вид поранення.
Завдання 2. Укажіть алгоритм ПДД при даному пораненні.
Завдання 3. Укажіть, які види пов’язок на голову можна застосовувати при цьому пораненні.
Ситуаційна задача 66. Через недотримання правил техніки безпеки при роботі з сокирою тесляр пошкодив ліву гомілку. При огляді: на передній поверхні лівої гомілки візуалізується рана розміром 11 × 3,5 см, дном рани є кістка, больовий синдром виражений, кровотеча з рани помірна.
Завдання 1. Визначте вид поранення.
Завдання 2. Який вид кровотечі можна запідозрити?
Завдання 3. Укажіть алгоритм ПДД при даному пораненні.
Ситуаційна задача 67. Під час бойових дій боєць отримав поранення правого стегна. Стан пораненого тяжкий, визначається рухове занепокоєння, блідість шкіри і слизових, пульс — 135 уд/хв, слабкого наповнення, САТ — 75 мм рт. ст. При огляді: по передній поверхні правого стегна визначається вхідний отвір розміром 2 × 3 см, з рани рясна кровотеча, кров яскраво-червоного кольору.
Завдання 1. Визначте вид поранення.
Завдання 2. Який вид кровотечі можна запідозрити?
Завдання 3. Визначте ступінь крововтрати.
Завдання 4. Укажіть алгоритм ПДД при даному пораненні.
Завдання 5. Які методи тимчасової зупинки кровотечі необхідно застосувати при даному пораненні?
Ситуаційна задача 68. Під час бойових дій боєць отримав поранення лівого плеча. У пораненого визначається блідість шкіри і слизових, пульс частий, 110 уд/хв, слабкого наповнення, САТ — 90 мм рт. ст. При огляді: по передній поверхні лівого плеча визначається отвір розміром 1,5 × 2 см, по задній поверхні плеча отвір розміром 3 × 4 см, з рани рясна кровотеча, кров яскраво-червоного кольору.
Завдання 1. Визначте вид поранення.
Завдання 2. Який вид кровотечі можна запідозрити?
Завдання 3. Визначте ступінь крововтрати.
Завдання 4. Укажіть алгоритм ПДД при цьому пораненні.
Завдання 5. Які методи тимчасової зупинки кровотечі необхідно застосувати при даному пораненні?
Ситуаційна задача 69. Жінка, 45 років, пролила собі на ноги окріп. При огляді постраждала збуджена, шкіра на передніх поверхнях обох гомілок і стоп яскраво-червоного кольору, в центрі — пухирі з прозорим вмістом.
Завдання 1. Укажіть вид пошкодження.
Завдання 2. Укажіть ступінь пошкодження тканин за глибиною.
Завдання 3. Укажіть площу пошкодженої поверхні.
Завдання 4. Визначте алгоритм ПДД при даному пошкодженні.
Ситуаційна задача 70. У результаті спалаху і вибуху ємності бензину чоловік, 50 років, отримав пошкодження обличчя і передньої поверхні тулуба. Постраждалий різко збуджений, на обличчі спостерігається гіперемія та пухирі, що розкрилися, на передній поверхні грудної клітки — щільний темний струп, в ділянці живота — гіперемія та пухирі з прозорим вмістом, деякі вже розкрилися.
Завдання 1. Укажіть вид пошкодження.
Завдання 2. Укажіть ступінь пошкодження тканин за глибиною.
Завдання 3. Укажіть площу пошкодженої поверхні.
Завдання 4. Визначте алгоритм ПДД при даному пошкодженні.
Ситуаційна задача 71. У результаті пожежі у чоловіка виникло пошкодження нижніх кінцівок. постраждалий загальмований, на стопах і гомілках відзначається щільний струп чорного кольору (обвуглювання тканин).
Завдання 1. Визначте вид пошкодження.
Завдання 2. Укажіть ступінь пошкодження тканин за глибиною.
Завдання 3. Укажіть площу пошкодженої поверхні.
Завдання 4. Укажіть алгоритм ПДД при даному пошкодженні.
Ситуаційна задача 72. У результаті необережного використання хімічних реактивів чоловік, 34 років, отримав пошкодження тканин лівої кисті. При огляді визначається гіперемія та щільний сухий струп жовтуватого кольору.
Завдання 1. Визначте вид пошкодження
Завдання 2. Укажіть алгоритм ПДД при даному пошкодженні.
Ситуаційна задача 73. Під час роботи чоловік, 20 років, потрапив під вплив електричного струму напругою 380В (взявся рукою за електричний дріт). При огляді: постраждалий без свідомості. На долонних поверхнях обох кистей визначаються ділянки, на яких обвуглена шкіра.
Завдання 1. Визначте вид пошкодження.
Завдання 2. Укажіть алгоритм ПДД при даному пошкодженні.
Ситуаційна задача 74. Під час лижної прогулянки у лижника на щоці з’явилася ділянка різко білого кольору. Дотику пальців до цієї ділянки він не відчуває.
Завдання 1. Визначте вид пошкодження.
Завдання 2. Укажіть період.
Завдання 3. Укажіть алгоритм ПДД при даному пошкодженні.
Ситуаційна задача 75. У чоловіка, який тривалий час знаходився на морозі, з’явилися болі, відчуття оніміння пальців стоп. Після зігрівання розвився набряк обох стоп. На пальцях стоп з’явилися пухирі з прозорим вмістом.
Завдання 1. Визначте вид пошкодження.
Завдання 2. Укажіть ступінь пошкодження тканин.
Завдання 3. Укажіть алгоритм ПДД при даному пошкодженні.
Ситуаційна задача 76. У мисливця, який тривалий час знаходився нерухомо в засідці, спочатку з’явилися болі в обох стопах, а потім оніміння. Після зігрівання при огляді: різкий набряк обох гомілок і стоп, шкіра багряно-синюшного кольору, з’явилися пухирі з кров’яним вмістом.
Завдання 1. Визначте вид пошкодження.
Завдання 2. Укажіть ступінь пошкодження тканин.
Завдання 3. Укажіть алгоритм ПДД при даному пошкодженні.
Ситуаційна задача 77. На фабриці під час аварії робітникові на шкіру кистей рук вилилася концентрована хімічна речовина. При огляді: на шкірі кистей рук спостерігається м’який сіро-зеленуватого кольору струп, по периферії якого виражена гіперемія і набряк тканин.
Завдання 1. Визначте вид пошкодження.
Завдання 2. Укажіть алгоритм ПДД при даному пошкодженні.
Ситуаційна задача 78. Жінка, 54 роки, тривалий час перебувала на вулиці в тісному взутті в малорухливому стані при температурі –10–15 °С. Після зігрівання виникли сильні болі в стопах. При огляді: стопи багряно-синюшного кольору, набряклі. Набряк поширюється на гомілки. На тильній поверхні стоп є пухирі з прозорим вмістом. Чутливість шкіри пальців відсутня.
Завдання 1. Визначте вид пошкодження.
Завдання 2. Укажіть ступінь пошкодження тканин.
Завдання 3. Укажіть алгоритм ПДД при даному пошкодженні.
Ситуаційна задача 79. При тривалому перебуванні на пляжі у відпочиваючого, 18 років, з’явилося нездужання, слабкість, розбитість, головний біль, нудота. При огляді: почервоніння шкіри обличчя та голови, посилене потовиділення, задишка, тахікардія.
Завдання 1. Визначте патологічний стан, що розвинувся у постраждалого.
Завдання 2. Укажіть алгоритм ПДД при даному патологічному стані.
Ситуаційна задача 80. У молодого чоловіка, що знаходився тривалий час на морозі, побіліли вушні раковини. Після зігрівання при огляді: вушні раковини багряного кольору, набряклі, гарячі на дотик.
Завдання 1. Визначте вид пошкодження.
Завдання 2. Укажіть ступінь пошкодження тканин.
Завдання 3. Укажіть алгоритм ПДД при даному пошкодженні.
Ситуаційна задача 81. Робочий, 38 років, отримав пошкодження тканин правої кисті та передпліччя розжареним металом. У постраждалого виражений больовий синдром. При огляді: на тильній поверхні кисті і нижній частині передпліччя темний струп, щільний на дотик, гіперемія середньої та верхньої третини передпліччя, пальці кисті нерухомі.
Завдання 1. Визначте вид пошкодження.
Завдання 2. Укажіть ступінь пошкодження тканин.
Завдання 3. Укажіть площу пошкодженої поверхні.
Завдання 4. Укажіть алгоритм ПДД при даному пошкодженні.
Ситуаційна задача 82. При тривалому перебуванні в душному приміщенні у жінки, 20 років, з’явилося нездужання, слабкість, розбитість, шум у вухах, сонливість, головний біль, нудота, потім втрата свідомості. При огляді: почервоніння шкірних покривів, частий пульс та дихання, підвищення температури тіла до 40 °С.
Завдання 1. Визначте патологічний стан, що розвинувся у постраждалого.
Завдання 2. Укажіть алгоритм ПДД при даному патологічному стані.
Ситуаційна задача 83. Чоловік, 45 років, взимку заблукав у лісі, фізично сильно втомився і присів відпочити. Через 2,5 години був знайдений мисливцями. У постраждалого спостерігається виражена сонливість, озноб, спрага, активні рухи мляві, мова утруднена, слова вимовляє по складах. При огляді: блідість шкірних покривів з акроціанозом, уповільнення пульсу, температура тіла знижена.
Завдання 1. Визначте патологічний стан, що розвинувся у постраждалого.
Завдання 2. Укажіть ступінь патологічного стану.
Завдання 3. Укажіть алгоритм ПДД при даному патологічному стані.